AKO KOMBINOVAŤ TLAČ A DIGITÁLNE MARKETINGOVÉ KAMPANE
Prepojenie online a offline marketingových kampaní je žiaduce vo viacerých smeroch. Mixom marketingových nástrojov nikdy nič nepokazíte. Ako kombinovať tlač a digitál vám prezradíme v nasledujúcich riadkoch.
Pri plánovaní marketingovej stratégie máte pred sebou určitý rozpočet a neraz premýšľate, do čoho ho investovať. Z našich dlhoročných skúseností a aktuálnych trendov vyplýva, že ideálne je využiť možnosti online a offline nástrojov a vhodne ich prepojiť a skombinovať.
Ľudské zmysly a podvedomie
Netreba nijako zvlášť hovoriť o tom, ako sa človeku dokáže do podvedomia zapísať niečo videné aj počuté. Ak sa v správnom okamihu človeku pripomenie táto, už niekde videná či počutá, skúsenosť , napr. vhodne spracovanou internetovou reklamou so skvelými call to action prvkami, úspech, že želaná konverzia prebehne, je viac ako istý.
Skúsme si to ukázať na príklade:
Čakáte na MHD, denne chodíte okolo plagátu, na ktorom je reklama na topánky. Nevenujete mu extra pozornosť, ale podvedome ho vnímate. V jeden deň sa chystáte do práce a zistíte, že sa vám oškrela topánka. Je jasné, že potrebujete nové. Začnete googliť, kde sú najlepšie zľavy a výber a zrazu na vás vyskočí reklama (vytvorená cez google adwords). Odrazu pozeráte na čosi známe – ten obrázok, tie slová sú vám nejaké povedomé, kliknete. Čaká vás perfektne spracovaná landig page, ktorá vás presvedčí, že kúpiť topánky od tohto predajcu je váš životný sen. Stačí už len klinkúť (či už preklik priamo do e-shopu či na adresu predajne) a majú vás. Podvedomie vás k tomu priviedlo a veľký podiel na tom má práve jeden nevinne vyzerajúci plagát.
Rovnako je to s rôznymi etiketami či samolepkami. Ich vhodné umiestnenie, pôsobiace na prvý pohľad nenápadne, dokáže v spojitosti s vhodne zvolenou digitálnou kampaňou divy.
Spočítaj, vynásob, vydeľ
Veľkou výhodou digitálnych kampaní je ich presná merateľnosť. Ak máte nastavené všetko, ako má byť, dostávajú sa po vás dáta, ktoré vám pomôžu aj pri ďalších stratégiách s offlinovými aktivitami. Dozviete sa, odkiaľ sa ľudia po vás dostali, z akých sociálnych vrstiev sú, z akých miest, aký majú vek, aké sú ich prioritné záujmy.
Aj to vám pomôže zdokonaliť napr. umiestnenie plagátu (kde ho nalepiť a na akú vekovú skupinu sa zamerať), aký voice a štýl dodať etikete či samolepke, s ktorou sa práve hrá váš najskúsenejší grafik. Vždy je lepšie do detailu poznať svoju cieľovú skupinu danej kampane, aj keby mala byť malá, ako sa snažiť osloviť širokú masu a nezaujať nikoho.
Pripadá vám to až moc prešpekulované a nákladné? Vedzte, že vo finále budete tí, čo na tom zarobia. Pretože nič nie je lepšie, ako presne cielená reklama, ktorá už oslovuje svoje publikum. Môžete investovať celý balík financií len na reklamu na youtube, ale verte, že ak umiestnite vhodné bannery z nej na veľkoplošné plagáty, príp. aj na menšie plochy (závisí od typu reklamy), tak spojenie videného a počutého urobí svoje. A keď v správnom čase zaútočíte na svoju cieľovú skupinu presne miereným remarketingom, či iným spôsobom oslovenia, príde aj na „potrasenie rúk”, nielen na „aha, toto som kdesi videl”.
Toto sa týka tak veľkých ako aj malých firiem. Vhodné prepojenie tlače a onlinových nástrojov dokáže divy a možno by ste sa čudovali, že celkové náklady naozaj nemusia byť vysoké.
Tak čo, skúsite to s nami? Kontakt HVprint.sk