9 tipov pre dizajnérov na nápadité vizitky, vďaka ktorým si vás zaručene zapamätajú

Nato, aby ste na niekoho zapôsobili, máte len jednu šancu. Čo tak urobiť to kreatívnou formou? Siahnite po originálnej vizitke! Množstvo vizitiek pôsobí veľmi lacno a často si ich vezmú len zo zdvorilosti a skončia bez povšimnutia na kope alebo v koši. Jednou z najlepších častí práce dizajnéra je , že môžete vytvoriť vizitku, ktorá bude nad očakávania klienta. Vznikne netradičná vizitka, ktorú si ľudia odložia aj na niekoľko rokov. Tento druh karty totiž nie je len investíciou do podnikania, ale aj začiatkom konverzácie, ktorá je veľmi dôležitá.

špeciálne vizitky

Malý prieskum

Začnite s malým prieskumom – zozbierajte šablóny aj  skutočné vizitky, ktoré budú skvelou

inšpiráciou. Preskúmajte každý jeden kus a vyberte si tie, ktoré sa vám páčia. Stanovte si svoj cieľ a vytvorte kreatívny brief. Predtým, ako sa definitívne rozhodnete, zamyslite sa ešte nad pravidlami, ktoré v dizajne fungujú. Čierne pozadie je sofistikované a hodí sa pre právnika, u pekára je možné, že bude vyvolávať dojem spáleného pečiva.

Výber kontaktných údajov

Nasleduje výber správnych kontaktných informácii, čo môže byť skutočnou výzvou. Je dôležité zistiť ako cieľové publikum najradšej komunikuje. Meno a pracovná pozícia sú základným údajom, ktoré nesmú na žiadnej vizitke chýbať – kto je váš klient a čo robí. Ľudia sa chcú spojiť so skutočnou osobou, nie s anonymom. Názov firmy a logo zabezpečujú dôveru voči značke, ktorú držiteľ karty zastupuje. Telefónne číslo je mimoriadne dôležité a priložiť môžete aj e-mailovúadresu. Dobrou voľbou je aj prítomnosť sociálnych médií na vizitke. Musíte však zvážiť, ktoré je najrelevantnejšie pre vášho klienta. QR kódy zaberajú množstvo priestoru, ale sú najefektívnejším spôsobom ako spojiť tlač s online svetom. Môžete ich prepojiť s webovým serverom klienta alebo použiť iným kreatívnym spôsobom. Zvukové menovky po naskenovaní kódu naučia ľudí ako vysloviť meno vášho klienta. Ak váš klient pracuje len online, fyzická adresa bude zbytočná. Ak sa však spolieha na návštevníkov v obchode, tak ju zahrňte. Môžete využiť aj mapu, ktorú umiestnite na zadnej strane vizitky.

Pridajte podporný text

Kontaktné informácie sú hlavnou časťou vizitky, ale karta, ktorá iba informuje ľudí, ako vás kontaktovať, nie je veľmi presvedčivá. Ďalším krokom je presvedčiť ľudí, aby vášho klienta kontaktovali. Môžete využiť slogan alebo výzvu na akciu.

Fotografia alebo ilustrácia

Pridaním fotografie na vizitku môžete vyjadriť veci, ktoré slová nemôžu. Môžete napríklad použiť pozadie s príkladom práce vášho klienta. Portréty sú obzvlášť efektívne, musíte však vybrať vhodnú fotografiu. Ak váš klient nechce na vizitke svoj protrét, stále môžete vytvoriť jedinečný vizuálny efekt s ilustráciou.

Výber správneho materiálu

To ako prezentujete informácie o svojom klientovi je rovnako dôležité ako samotné informácie. Ak chcete vyniknúť, siahnite po niečom viac nekonvenčnom ako lacnom papieri. Vysokokvalitný papier nebude vyzerať lacno a ani sa ľahko neroztrhne. Recyklovaný papier posilní imidž ekologického klienta. Vizitka vyrobená z prešívanej kože, dreva alebo brúsneho papiera zapojí viac ako jeden zmysel, vďaka čomu si vášho klienta ľahšie zapamätajú. Kov je odolný a zaručene upúta pozornosť, ale je aj drahý. Klient však vizitku z kovu môže využívať roky. Kuchynský riad alebo magnetka sú praktické pomôcky, ktoré sa ľahko odlíšia od bežných vizitiek.

Výber tvaru

Kdekoľvek na svete sú vizitky takmer vždy obdľžnikové. Prečo sa neodlíšiť? Vyrezaná karta môže mať akýkoľvek tvar – kruh, žirafa či rôzne ďalšie. Fantázii sa medze nekladú. 3D návrhy sú na inom leveli a preto môžete vytvoriť vizitku, ktorá každého osloví a zaručene neskončí v koši.

Výber správnych farieb a typografie

Farba je mimoriadne dôležitá pre váš dizajn. Najmä preto, že si ľudia odkladajú viac farebné vizitky ako štandardné čiernobiele. Čierna a odtiene červenej vyniknú na pozadí najviac. Ak však váš klient už má korporátne farby, ktoré vo firme využíva, je to pre vás oveľa lepšie. Nemusíte tak navrhovať novú farebnú paletu, ktorá by však mala pozostávať z dvoch, maximálne troch farieb. Nasleduje výber kombinácie písma, čo môže byť veľkou výzvou. Najlepšie je obmedziť výber na dve alebo tri fonty. Viac by pôsobilo rušivo, rovnako ako pri kombinácii farieb. Písmo by malo byť čisté, ľahko čitateľné. Používajte aspoň 8-bodové písmo.

Vytvorte vizitku

Teraz máte všetky prvky, ktoré potrebujete na návrh vizitky. Stačí ich všetky spojiť dokopy. Vytvorte rozloženie, ktoré je ľahko čitateľné a použite len najpotrebnejšie informácie, ktoré zapadnú do malého priestoru. Začnite vytváraním hierarchie podľa veľkosti. Čím je dôležitejšia položka, tým väčšia by mala byť. Položky rovnakej dôležitosti by mali byť podobné veľkosti a umiestnené fyzicky blízko seba. Urobte si ohnisko – zvyčajne názov alebo logo – najväčší prvok, ktorý zaberá aspoň ¼ dizajnu. Ak sa vám aj klientovi vizitka páči, vyberte vhodnú metódu tlače a pripravte vizitku na tlač. Na rozdiel od všeobecného presvedčenia úspešná tlač nie je

zodpovednosťou len tlačiarne. Ako dizajnér máte moc urýchliť tlač. Pripravte nákres vizitky pre optimálnu tlač – chráňte svoj dizajn tým, že obsahuje aspoň 5 mm bezpečnej zóny od okraja. Skontrolujte či používate farby CMYK alebo PMS – nie RGB. Rozlíšenie nastavte na minimum 300 ppi. V neposlednom rade uložte svoju vizitku – odporúčame vo formáte PDF. Tlač vizitky zadarmo znie síce lákavo, ale zadná strana vizitky sa stane reklamou tlačiarne, čo spôsobí, že váš klient bude vyzerať lacno a neprofesionálne.

Pár príkladov zo sveta pre inšpiráciu

Niečo pre JOGU

Kreatívna vizitka

Pre profesionálneho fotografa

Originálna vizitka

Osobný tréner

Vizitka pre trénerov

Predajňa a oprava bicyklov

Bláznivá vizitka

užitočná vizitka

. . .

 

Termo etikety v akcii

Termo etikety v akcii

Od 1. Júna 2016 sme pre Vás pripravili akciové ceny TERMO-produktov. Môžete si objednať spotrebný materiál (termoetikety, termoštítky) do váh a termotlačiarní za priaznivejšie ceny. AKCIA platí pre čisté termoetikety bez potlače. Vybrať si môžete z nasledujúcich formátov. V prípade záujmu o cenovú ponuku a uplatnenie Celý článok

Digitálna UV potlač predmetov

Digitálna UV potlač predmetov

Predstavujeme Vám nový produkt ktorý pribudol v našom portfóliu reklamných produktov. Realizujeme potlač reklamných a iných predmetov a to nie len sieťotlačou alebo tampoprintom, ale aj digitálne UV tlačou na rôzne špeciálnejšie materiály na ktoré napríklad klasická sieťotlač nemá dobrú stabilitu. Dokážeme tak potlačiť predmety aj plnofarebne v CMYKu už od 1 Celý článok

Atypické tvary etikiet

Atypické tvary etikiet

Atypické tvary etikiet vyrábame už aj na kotúči. Nový rok sme začali s novinkou v tlači ŠPECIÁLNYCH ETIKIET. Znamená to pre Vás nielen jednoduchšiu manipuláciu ale v porovnaní s veľkoplošnou tlačou na hárok a orez plotrom je naša nová technológia digitálnej tlače omnoho kvalitnejšia. Vytlačíme Celý článok